BD Media door de ogen van HOGENT studenten

Image
Product ontwikkeling

1. Productontwikkeling

Wat kan BD Media doen om hun oplossingen sterker te positioneren zowel B2B als B2C?  

Aanbeveling van HOGENT studenten

De huis-aan-huisfolders en het digitaal myShopi-platform sterker aan elkaar te koppelen om zo de positie van BD Media zowel bij de consument als bij partners te versterken.

Implementatie door BD Media  

Een grote sterkte van BD Media is onze omni-channel propositie. Zowel offline via het folderpakket, als online via ons digitaal platform myShopi activeren wij dagelijks duizenden consumenten. Sinds 2024 zijn we een optimalisatietraject doorgegaan en hebben we het aantal fysieke distributierondes in bepaalde gebieden aangepast, maar aangevuld met een sterk digitaal alternatief.

Consumenten die ingeschreven zijn voor onze newsletter ontvangen sinds september 2024 ook een digitaal folderpakket. We inspireren ze met onze aanbevolen folders én ze kunnen zelf kiezen welke folders ze graag wekelijks in hun digitale pakket toegevoegd zien (hun zogenaamde “favorieten”). Doel is om in de toekomst ook meer regionale folders toe te voegen, een opportuniteit voor de klant én een meerwaarde voor de consument.

Image
Customer intimacy

3. Customer Intimacy

Hoe kan BD Media nog meer betekenen voor haar huidige en toekomstige partners? Hoe kunnen we nóg dichter staan bij onze consumenten én klanten?

Aanbeveling van HOGENT studenten

Het positioneren van BD Media als meer dan enkel een folderbezorger. Nog meer richten op hun expertenrol / consultancy bij het samenstellen van (digitale) folders of online communicatiecampagnes via myShopi.

Implementatie door BD Media

BD Media werkt als partner voor de klant. Zowel voor onze huis-aan-huis campagnes als onze digitale activatie denken we mee met onze klanten. We zullen nog meer inspireren door testimonials en onderzoeken. Zo werken we sinds april dit jaar zeer nauw samen met Accurat om de impact van de bedeling van een folder binnen de mediamix te meten. Zo kunnen onze klanten de drive to store dankzij de folder beter meten.

Aanbeveling van HOGENT studenten

Gamification toepassen om consumenten meer en op een positieve manier aan je merk te binden.

Implementatie door BD Media

We organiseren nu maandelijks wedstrijden op myShopi, waarbij consumenten mooie prijzen kunnen winnen.  Zo komen consumenten geregeld terug en hebben ze positief gevoel bij ons merk. We organiseren geregeld surveys om het engagement van onze consumenten te vergroten. Zo kunnen onze myShopi users waardevolle feedback geven. Deze wordt dan uitvoerig besproken tijdens de myShopi strategische sessies. Na deze strategische sessie trekken we naar de tekentafel om te kijken hoe we dit implementeren. Op die manier vergroten we niet alleen de betrokkenheid van de users die hebben deelgenomen, maar verbeteren we ook de user experience van al onze gebruikers.